MISIRLI JUDOCUDAN ŞIK HAREKET

 MISIRLI JUDOCUDAN ŞIK HAREKET…

 

Dünyamız barbarlığın, saldırganlığın, arsızlığın, zulmün ve kan içiciliğin neşvü-neme bulduğu bir dönemi yaşıyor. Bu durum, yeryüzünde merhametin askıya alındığı, güvenin, yârenliğin, dostluğun, insan kardeşliğinin unutulduğunu gösteriyor. Zira merhamet ve zulüm, paradoks...

Yazının Devamı

PEŞİN HÜKÜMLÜ OLMAMALI İNSAN

 PEŞİN HÜKÜMLÜ OLMAMALI İNSAN…

 

1976 ya da 1977 yılıydı… Diyarbakır Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi‘nde yatmakta olan bir dostumu ziyarete gitmiştim. Ziyaretimi tamamladım ve Batman’a dönmek üzere, Diyarbakır- Kurtalan arasında çalışmakta olan ara trene binmek üzere tren garına geldim. Yazının Devamı

BİR SEÇİM TASAVVURUMUZ VAR MI?

 BİR SEÇİM TASAVVURUMUZ VAR MI?

 

Seçmek bir imkan, bir yetenek ve bir ayrıcalıktır. Seçerken değerli olduğumuzu hissederiz. Ülkemizin geleceğinde bizim de bir etkimizin olacağını düşünürüz. Nesne değil özne olduğumuzu idrak ederiz. Nasıl bir dünya istiyorsak, rengimiz, kişiliğimiz neyse ona göre seçer...

Yazının Devamı

YAŞADIĞIMIZ ANIN FARKINDA OLMAK

YAŞADIĞIMIZ ANIN FARKINDA OLMAK

Zaman, en büyük sermayemizdir. Her gün bize yaratıcı tarafından, 24 saat=1440 dakika=86400 saniye sermaye olarak verilmektedir. Bu sermayeyi, etkin ve verimli bir şekilde kullananlar, geleceği inşa etmede önemli bir adım atmış olurlar.

Hayatımız, geçmiş, an ve gelecek demektir. Geçmiş zaman, artık elimizde değil. Gelecekle ilgili herhangi bir tasarrufumuz da olamaz. Ancak gelece...

Yazının Devamı

BİR SEÇİM TASAVVURUMUZ VAR MI

 BİR SEÇİM TASAVVURUMUZ VAR MI?

 

Seçmek bir imkan, bir yetenek ve bir ayrıcalıktır. Seçerken değerli olduğumuzu hissederiz. Ülkemizin geleceğinde bizim de bir etkimizin olacağını düşünürüz. Nesne değil özne olduğumuzu idrak ederiz. Nasıl bir dünya istiyorsak, rengimiz, kişiliğimiz neyse ona göre seçer...

Yazının Devamı

İLİM KENDİNİ BİLMEKTİR

 İLİM KENDİNİ BİLMEKTİR…

 

Ben idraki hem kendini hem de ötekini tanımanın platformudur. “Kişi noksanını bilmek gibi irfan olmaz” sözü, ariflerin sözüdür ve ben idrakinin temelini oluşturur. Yunus Emre’nin “İlim kendini bilmektir” aynı hakikati ifade eder. Mevlana’nın Pergel Metaforunda izah edild...

Yazının Devamı

SELAHADDİN'İ EYYUBİ VE

 “SELAHADDİN'İ EYYUBİ VE HAZRETİ ÖMER'İN KUŞANDIĞI RUHLA CANLANMALIYIZ”

 

Türkiye Yazarlar Birliği Batman İl Temsilcisi Prof. Dr. Şemsettin Dursun, Siyonistlerin işgali altındaki Kudüs ve Mescid-i Aksa'nın, Selahaddin-i Eyyübi ve Hazreti Ömer'in kuşandığı ruha sahip olunarak ancak esaretten kurtulabileceğini söyledi....

Yazının Devamı

BİLGİ NASIL BİLİNCE DÖNÜŞÜR

 BİLGİ NASIL BİLİNCE DÖNÜŞÜR?

 

Akıl fonksiyonu, Cenab-ı Hakkın bizlere lütfettiği en önemli değerdir. Bu değerle; araştırırız, inceleriz, tetkik ederiz, tahkik ederiz ve böylece hakkı-hakikati bulmaya çalışırız. Ancak bütün bu çalışmalar, verilen özgün, özgür, pür-saf akılla mümkü...

Yazının Devamı

İSLAM’IN ŞANLI ÖĞRETMENİ MUS’AB BİN UMEYR

 İSLAM’IN ŞANLI ÖĞRETMENİ MUS’AB BİN UMEYR

“Müminlerden öyle adamlar vardır ki, Allah’a verdikleri söze sadık kaldılar. İçlerinden bir kısmı verdikleri sözü yerine getirmiştir (şehid olmuştur). Bir kısmı da (şehid olmayı) beklemektedir. Verdikleri sözü asla değiştirmemişlerdir.”(Ahzab Suresi, 23)

N...

Yazının Devamı

DÜŞÜNCELERİMİZ NE KADAR GERÇEKÇİ

 DÜŞÜNCELERİMİZ NE KADAR GERÇEKÇİ?

 

Zihin dünyamızdaki kavram ve algı haritaları, gerçek dünyanın haritalarıyla ne kadar uyumlu? İç dünyamızın beklentileri, hayalleri, planları, projeleri içinde yaşadığımız dünya ile ne kadar örtüşüyor? Bunu görmek ve ge...

Yazının Devamı

İNSANIN DEĞERİ GAYRETİNDE GİZLİDİR

 İNSANIN DEĞERİ GAYRETİNDE GİZLİDİR

 

Sürekli bir çaba ve gayret içerisinde aktif olmak, canlanmayı sağlar. Durağanlık, yaratılış hikmetine, insanın fıtratına aykırıdır. Zaman, nehir gibidir, akıp gider. Yapacaklarımızı, planlarımızı, projelerimizi, projeksiyonlarımızı yarınlara bırakmak, nehrin durmasını beklemek gibidir. Şems-i Tebrizi der ki: &ldq...

Yazının Devamı

MUHTEREM KARDEŞLERİM

 MUHTEREM KARDEŞLERİM!

 

Çok ciddi bir seçime gidiyoruz. İçte ve dışta bütün küfür odakları birleşmiş, Reisin üzerine geliyor. Bizler de detaylarda boğularak bilerek ya da bilmeyerek Reisi itibarsızlaştırmaya çalışıyoruz.

Yazı...

Yazının Devamı

ÇOCUKLAR SEVGİYLE BÜYÜR

 ÇOCUKLAR SEVGİYLE BÜYÜR…

 

Çocuk, aile bahçesinin nadide gülüdür. Bu gülün yetişmesi, gelişmesi gerekir. Her gülün kendine has güzelliği, kokusu ve ahengi vardır. Çocuğun kendisine, ailesine, çevresine ve bütün bir topluma yararlı olması...

Yazının Devamı

RUHSUZ EĞİTİMLE NEREYE KADAR

 RUHSUZ EĞİTİMLE NEREYE KADAR?

 

Her insan biriciktir. Yeryüzünde yaşayan takriben 7,5 milyar insanın her biri, farklı yetenek ve özellikte yaratılmıştır. Bu insanların her birinin ses tonu, siması, mimik hareketleri, jestleri, parmak izi, el avucu izi, DNA’sı, göz retinası farklıdır. Bundan dolayı diyoruz ki, insan &ld...

Yazının Devamı

İMAN VE SALİH AMEL BİRLİKTELİĞİ

 İMAN VE SALİH AMEL BİRLİKTELİĞİ

Nurettin Topçu, “Davamız, hayata uymak değil, hayatımızı hakka uydurmaktır” diyerek ölçüyü koymuştur. “Eğer inandığımız gibi yaşamazsak, yaşadığımız gibi inanmaya başlarız.” Yaşadığı gibi inanmaya başlayanlar, özne değil nesne olanlardır. Nesne olanın hiçbir yaptırım gücü ve iradesi olamaz. Bu tip i...

Yazının Devamı

ZULMÜN KARANLIĞINA KARŞI MERHAMETİ KUŞANMAK

 ZULMÜN KARANLIĞINA KARŞI MERHAMETİ KUŞANMAK

Dünyamız; Barbarlığın, saldırganlığın, arsızlığın, zulmün ve kan içiciliğin neşvü-neme bulduğu bir dönemi yaşamaktadır. Bu durum, yeryüzünde merhametin askıya alındığı, güvenin, yârenliğin, dostluğun, insan kardeşliğinin unutulduğunun göstergesidir. Zira merhamet ve zulüm, paradoksaldır.<...

Yazının Devamı

MUTLU OLMANIN KRİTERLERİ

 MUTLU OLMANIN KRİTERLERİ

Günümüzün en önemli sorunlarından biri de mutlu olamamaktır. Varlık içinde adeta yokluğu yaşıyoruz. Mutlu olmamak için hiçbir sebep yokken, yine de mutlu olamıyoruz. Kanaatimce temel sebep, mutluluğu yanlış adres...

Yazının Devamı

UMUTSUZLUKTAN UMUDA KANATLANMAK

UMUTSUZLUKTAN UMUDA KANATLANMAK

Görmeyi reddeden, kötümserliği esas alan, ruhumuzu zehirleyen ve geleceğimizi karartan umutsuzluk illetinden sıyrılarak; iyimserliği esas alan, geleceğimizin imarını, neslimizin ıslahını, varlık dünyasının ihyasını temin eden ve varoluşsal bir değer olan umudu yeşertmek...

Yazının Devamı

4 ZİNDAN VE KURTULUŞ

 

 4 ZİNDAN VE KURTULUŞ

Ali Şeriati’nin 4 zindan tasavvuru özetle şöyledir: “1. Yasalarıyla bizi sınırlandıran Doğa, 2. Geçmişte yaşananların etkisiyle şimdiyi belirleyen Tarih, 3. İlişki düzeni ve kurallarıyla bizi sınırlandıran Toplum, 4. “Toplumsal Biz”i, &ldqu...

Yazının Devamı

İNSANLIK İÇİN ROL MODEL DOSTLUK (2)

İNSANLIK İÇİN ROL MODEL DOSTLUK (2)

Hz. Ömer (r.a.) ile Hz. Selman-ı Fârisî (r.a.) arasındaki bütün bir insanlığa örnek olabilecek o kadim, kalbî ve sahih dostluğa bir göz atalım.

Yazının Devamı

İNSANLIK İÇİN ROL MODEL DOSTLUK (1)

İNSANLIK İÇİN ROL MODEL DOSTLUK (1)

Medeniyet tasavvurumuzdaki dostluk, yürek merkezlidir ve diğergâmlığı esas alır. Farsça kökenli bir kavram olan dostluk sözcüğünde; samimiyet, sadakat ve derinlikli sevgi saklıdır.

Yazının Devamı

SEÇME VE SEÇİLME

SEÇME VE SEÇİLME

Seçmek, bir yetenektir, bir ayrıcalıktır. Seçerseniz, seçilirsiniz. Hayat, sürekli seçiştir. Ayırarak, analiz ederek, bölerek, tetkik ve tahkik ederek seçmek. Bir filozof, “İnsan başkalarını seçerken, kendini seçer” der....

Yazının Devamı

İYİLİK İLE BİR YAŞAM 2

İYİLİK İLE BİR YAŞAM 2

Münzevi, "Buraya koşarak birisi geliyor" dedi, "bakalım kim?" Kral arkasına döndüğünde bir adamın koşarak kendilerine doğru geldiğini gördü.

Yazının Devamı

İYİLİKLE BİR YAŞAM 1

İYİLİKLE BİR YAŞAM 1

Tolstoy, “İnsan ne ile yaşar?” adlı yazısında şunları söyler: “Bir zamanlar bir kralın aklına söyle bir düşünce geldi: "Eğer bir işe ne zaman başlayacağımı, kimi dinleyeceğimi ve yapmam gereken en önemli şeyin ne olduğunu bilseydim, girdiğim her işi baş...

Yazının Devamı

ELEŞTİRİDE TEMEL KURALLAR

ELEŞTİRİDE TEMEL KURALLAR

Giblin,” İnsan İlişkilerinde Kendine Güven ve Güç Elde Etmenin Yolları” adlı eserinde, Eleştiride dikkat edilmesi gereken temel kuralları şöyle sıralar:

1) Eleştiri mutlak ...

Yazının Devamı

ELEŞTİRİDE USUL VE ÜSLUP ÜZERİNE

ELEŞTİRİDE USUL VE ÜSLUP ÜZERİNE

Eleştiri, bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla inceleme işi olarak tanımlanırken, felsefi yaklaşımla eleştiri, özellikle bilginin temellerini ve doğruluk durumunu inceleme, sınama, yargılama (tdk.gov.tr) şeklinde tanımlan...

Yazının Devamı

ROL-MODEL İNSAN OLMAK

   Varlık dünyasında iyiler-asiller her zaman azdır. Asil(kaynak) sular, okyanus ve deniz sularıyla mukayese edildiğinde oldukça azdır. Asil atlar azdır. Asil arılar(bal arıları), arılar ailesi içinde azınlığı teşkil eder. Bu karşılaştırma uzatılabilir.
İnsanlar arasında da örnek alınabilecek Rol-model insanlar azdır. Bu Rol-model insanlardan oluşan Rol-model aileler daha da azdır. Rol-model ailelerden oluşan Rol-model toplumlar da azınlığı teşkil eder.
   Burada amaç, topluma ...

Yazının Devamı

CÖMERTLİK VE CİMRİLİK İKİLEMİ

CÖMERTLİK VE CİMRİLİK İKİLEMİ

Cömertlik, “Civanmerd” kelimesinden türetilmiş bir kavramdır. Civan genç, merd ise, mert ve dürüst anlamında bir kelimedir. Sanki cömertlik kavramı, gençlere has ve onlarla özdeş olmuş gibi duruyor. Çünkü gen&ccedi...

Yazının Devamı

BİLGE KİŞİDEN HAYAT DERSLERİ

BİLGE KİŞİLERDEN HAYAT DERSLERİ (1)

    Sokrat, takriben 2480 yıl önce yaşamış bir Yunan filozofudur. Doğru bildiğini söylemekten çekinmeyen, para ve şöhrete önem vermeyen, zamanını Atina sokaklarında dolaşarak, insanlara bildiği gerçekleri anlatarak ve gerçeği aray...

Yazının Devamı

DENGEMİZİ SAĞLAYAN UNSUR: UYUM

DENGEMİZİ SAĞLAYAN UNSUR: UYUM

Varlık dünyamızın denge unsuru demek olan uyum, “Uy” kökünden türetilmiştir. “Uyku” kavramı ile aynı köktendir.

Uy...

Yazının Devamı

EĞİTİMİN İNŞASI ÜZERİNE (2)

EĞİTİMİN İNŞASI ÜZERİNE (2)

Nurettin Topçu, “Öğretmen, gençlere bilmediklerini öğreten bir nakledici değildir. Bu iş, kitabın işidir, bilmediklerimiz kütüphanelerde bulunmaktadır. Öğretmen, genç ruhları bir örs üzerinde döverek işleyen bir demircidir. Öğretmen, ruhların sanatkarıdır. Öğretmen bilen, öğreten, irşad eden, yol gösteren, terbiye eden, hülasa veli...

Yazının Devamı